Рятувальники зобов'язані:
бути ініціативними, самовідданими та наполегливими під час ліквідації
над-звичайної ситуації;
активно проводити аварійно-рятувальні роботи, вживати всіх необхідних
заходів для рятування людей, подання їм невідкладної медичної та іншої
допомоги, не допускати невиправданих ризиків;
виконувати вимоги відповідних статутів, положень, правил тощо з питань
проведення аварійно-рятувальних робіт;
бути готовими до проведення робіт, пов'язаних з рятуванням потерпілих
людей та ліквідацією надзвичайних ситуацій, удосконалювати свої
професійні здібності, постійно підтримувати свій фізичний і
психологічний стан на належному рівнів;
утримувати в належному стані довірені їм засоби індивідуального та
колективного захисту та засоби для ліквідації надзвичайних ситуацій.
Інші обов'язки рятувальників визначаються відповідними статутами,
посадовими інструкціями.
Зміст Теоретичне питання: Стихійні лиха Розрахункова робота № 1 «Оцінка радіаційної обстановки після аварії на АЕС» (за методичкою № 6058), Розрахункова робота № 2 «Прогнозування і оцінка радіаційної обстановки після аварії на АЕС з викидом радіонуклідів в атмосферу» (за методичкою № 5391), Список використаної літератури
Управління охороною праці та обов’язки роботодавця Основні етапи і заходи при запроваджені або вдосконаленні системи
управління охороною праці Спеціальні завдання при створенні системи управління охороною праці Викладення підходу при інтеграції системи управління охороною праці в
Настанову з якості Обов’язки працівника щодо додержання вимог нормативно-правових актів з
охорони праці Комісія з питань охорони праці підприємства Обов’язкові медичні огляди працівників певних категорій Навчання з питань охорони праці Фінансування охорони праці Регулювання охорони праці у колективному договорі, угоді Додержання вимог щодо охорони праці під час проектування, будівництва
(виготовлення) та реконструкції підприємств, об’єктів і засобів
виробництва Розслідування та облік нещасних випадків, професійних захворювань і
аварій Інформація та звітність про стан охорони праці Добровільні об’єднання громадян, працівників і спеціалістів з охорони
праці Послідовність організації роботи з охорони праці на підприємстві Ознайомлення працівників, що приймаються на роботу, з умовами праці та
правилами безпеки на виробництві Професійний добір працівників Допуск до виконання робіт підвищеної небезпеки Методика контролю стану умов праці Література
Система цивільної оборони суб’єкта господарської діяльності будується на
основі Закону України "Про Цивільну оборону України”, Положення про
Цивільну оборону України та інших нормативно-правових актів з метою
захисту робітників, службовців і населення, яке мешкає у відомчому
житловому фонді або попадає у зону ураження від об’єкта, від НС
техногенного, природного та соціально-політичного характеру, яка включає
органи управління, сили і засоби, що створюються для організації та
забезпечення захисту робітників, службовців та населення, попередження і
ліквідації наслідків НС та організовується за територіально-виробничим
принципом.
Техногенне, екологічне та природне становище України рік від року стає
складнішим, зростає його негативний вплив на .населення та навколишнє
середовище. Тому, з набуттям Україною незалежності, враховуючи досвід
економічно розвинутих країн, було розпочато законодавче оформлення
Цивільної оборони, як державної системи органів управління та сил для
організації і здійснення заходів щодо захисту населення від впливу
наслідків надзвичайних-ситуацій.
З-поміж комплексу заходів щодо захисту населення під час надзвичайних
ситуацій важливе місце належить організації своєчасного оповіщення. Це —
завдання органів цивільної оборони.
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ І ДІЇ ПІД ЧАС ПОЖЕЖІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ І ДІЙ ПІД ЧАС ПОВЕНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ І ДІЇ ПІД ЧАС ЗЕМЛЕТРУСУ ДІЇ ПІД ЧАС АВАРІЇ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ТА ДІЇ У ЗОНІ БАКТЕРІОЛОГІЧНОГО ЗАРАЖЕННЯ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ І ДІЇ В ЗОНІ РАДІОАКТИВНОГО ЗАБРУДНЕННЯ (ЗАРАЖЕННЯ)
Захисні споруди призначені для захисту людей від наслідків аварій
(катастроф) і стихійних лих, а також від ура-жальної дії зброї масового
знищення і звичайних засобів ураження та впливу другорядних чинників
ядерного вибуху.
Захисні споруди розрізняють:
за призначенням — для захисту населення, розміщення органів управління
(командного пункту — КП, пункту управління — ПУ, вузла зв'язку — ВЗ) і
медичних закладів;
за місцем знаходження — вбудовані, відокремлені, метрополітен, у
гірських виробках;
за терміном будівництва — зведені завчасно, швидкозведені;
за захисними властивостями — найпростіші укриття (щілини відкриті і
перекриті), протирадіаційні укриття (ПРУ) і сховища.
Засоби індивідуального захисту (313) використовуються для захисту людини від отруйних речовин, сильнодіючих отрут, радіоактивних речовин і бактеріологічних засобів і за своїм призначенням діляться на засоби за¬хисту органів дихання та засоби захисту шкіри.
ЗАСОБИ ЗАХИСТУ ОРГАНІВ ДИХАННЯ МЕДИЧНІ ЗАСОБИ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ЗАСОБИ ЗАХИСТУ ШКІРИ
Зміст Прилади радіаційної, хімічної розвідки і дозиметричного контролю ВІЙСЬКОВИЙ ПРИЛАД ХІМІЧНОЇ РОЗВІДКИ РАДІОАКТИВНІ ВИПРОМІНЮВАННЯ І МЕТОДИ ЇХ ВИМІРЮВАННЯ ПРИНЦИПИ ДІЇ ДОЗИМЕТРИЧНИХ ПРИЛАДІВ КОМПЛЕКТ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ДОЗИМЕТРІВ ДП-22В (ДП-24) ПОСТ РАДІАЦІЙНОГО І ХІМІЧНОГО СПОСТЕРЕЖЕННЯ
ПЛАН
1. Вражаючі фактори ядерної зброї та їх вплив на населення.
2. Коротка характеристика ядерного осередку ураження.
3. Особливості вражаючої дії нейтронних боєприпасів.
4. Ознаки враження організму залежно від дози опромінення. Використана література
ПЛАН
1. Вступ
2. Стисла характеристика хлора та аміака
3. Безпека функціонування хімічно небезпечних об'єктів: від чого
залежить і як забеспечується
4. Правила поведінки і дії населення в очагах хімічної поразки
5. Список використаної літератури
«Цивільна оборона України є державною системою органів управління, сил і
засобів, що створюється для організації і забезпечення захисту
населення від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного,
екологічного, природного та воєнного характеру» (закон «Про цивільну
оборону України», ст. 1).
Громадяни України мають право на захист свого життя і здоров'я від
наслідків аварій, катастроф, значних пожеж, стихійного лиха. Уряд
України, інші органи виконавчої влади, адміністрації підприємств,
установ і організацій, незалежно від форм власності і господарювання,
повинні забезпечувати реалізацію цього права. Держава, як гарант цього
права, створює систему цивільної оборони. Мета її — захист населення від
небезпечних наслідків аварій і катастроф, від стихійного лиха,
сильнодіючих отруйних речовин, зброї. Заходи цивільної оборони
поширюються на всю територію України, на всі верстви населення. Розподіл
цих заходів за обсягом і відповідальністю за їх виконання здійснюється
за територіально-виробничим принципом.
ПЛАН
1. Поняття Цивільної оборони
2. Завдання Цивільної оборони
3. Організація Цивільної оборони. Проведення рятувальних та інших
невідкладних робіт у надзвичайних ситуаціях
Використана література
ЗМІСТ
ВСТУП. 1. Основні положення нормативно – правової бази в
сфері цивільної оборони, захисту населенні і територій від надзвичайних
ситуацій. 2. Система, задачі та керівництво Цивільної оборони. 3. Права та обов’язки працівників, службовців та населення по Цивільній обороні ВИСНОВКИ. ЛІТЕРАТУРА.
Література 1. Закон України "Про Цивільну оборону України", БРЕШУ № 2974-Х11, 1993г., № 555-Х1У, 1999г., Київ 2. Закон України "Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру", УПУ № 1809 -ІІІ, 2000р. 3. Положення про Цивільну оборону України, ухвала КМУ № 299, 1994 р., Київ
4. Про єдину державну систему попередження і реагування на ЧС
техногенного і природного характеру, ухвала КМУ № 1198, 1998 р., Київ 5. Періодичні видання МНС України, 1998-2002 рр., Київ